WEEK 2

 

Karkulka týden číslo DVĚ- Red už vyrazila za babičkou a v lese jí doprovázejí motýlci- máme druhou sloku písničky, při které běháme a hrajeme "židličkovanou" 

WHEN GRANDMA GETS SICK, THE LITTLE GIRL FLIES, OVER THE FOREST, WITH TWO BUTTERFLIES

První sloka zní takhle

LITTLE RED RIDING HOOD LIVES ON A HILL

WITH MOM AND DAD IN THEIR VERY OLD MILL

a protože už je všem jasné, co je MILL, tak nám ho Luke v pondělí postavil a děti jím prolízaly a ještě budou prolézat- fotky máme:) a dokonce i video- a básničku- INSIDE OUTSIDE IN AND OUT, WHISPER WHISPER SCREAM AND SHOUT

INSIDE OUTSIDE UP AND DOWN, RED AND YELLOW, BLUE AND BROWN, 

a nakonec děláme masky WOLF AND RED nebo WOLF OR RED 

S mladšími školáky máme novou warm up routine- takovou tu zahřívačku- rýmujem, jen co upravím video, tak vám to sem šoupnu ať můžete opakovat s námi. 

A kreslíme mapy- odkud kam jde RED a koho potká a co je lepší SHORTCUT nebo LONG ROAD? 

A taky všechny ty moje otázky WHO_ WHAT_WHERE_WHY?

Se staršími začneme otázkami WHO WHAT WHERE WHEN WHY? A dáme si to jako rozehřívací hru, kdo vykřikne odpověď jako první, posune se dál na hracím poli, jo a to pole, to si nejspíš nakreslíme křídou někam na chodník. Když už můžeme být takhle pěkně venku. Anebo na karton na terase. Zahrajeme si znovu hru z minulého týdne- Karkulka z roku 1810 a jak to jde popořadě, tentokrát ale budeme dorovnávat do čtyř karet a čtvrté bude sloveso. A nakonec vymyslíme jak by to Karkulka vyřešila, kdyby se ocitla v dnešních Kralupech. 

A nakonec ty nejstarší, čtvrteční skupině ještě dlužíme historii Karkulky, takže s těmi se vrátíme k minulému týdnu a s těmi ostatními vybereme jeden z možných scénářů, se kterými jsme si hráli minulý týden a pořádně ho rozpracujeme. S úterní skupinkou to vidím na soap opera:)

WEEK 1

 

Začínáme s Karkulkou- LITTLE RED RIDING HOOD, které budeme s dětmi říkat RED. 

Pro nejmenší, co ještě nechodí do školy náme písničku a první sloka zní takhle 

LITTLE RED RIDING HOOD LIVES ON A HILL

WITH MOM AND DAD IN THEIR VERY OLD MILL

a kopce (HILLS) a mlýny (MILLS) budeme budovat celý týden a taky stříhat okna a těmi bude RED skákat dovnitř a ven

INSIDE- OUTSIDE 

UP AND DOWN

YELLOW, RED, BLUE

GREEN AND BROWN

S mladšími školáky si nejdřív pěkně ujasníme kdo je kdo a WHO IS GOOD a WHO IS BAD a taky jak se všichni jmenují a jak to vlastně bylo a kdo koho sežral a pak koukneme na pohádku a nakonec budeme stavět MILLS a taky měnit RED a GRANNY do různých druhů ovoce a zeleniny. Takže se těště na obrázky vlka, co má v břiše banán a jabko. To by šlo, ne?

A jedeme výš, s těmi o chlup staršími se podívame na to co byly CHAPBOOKS a jednu takovou si ukážeme a složíme a rozložíme a konec pohádky domyslíme a mezi tím si ještě pořádně rozmyslíme jaká ta RED vlastně byla. (mimochodem- cílem je procvičit PRESENT SIMPLE ve třetí osobě, ale dětem to neříkejte)

A nakonec ty nejstarší, pro ty máme lahůdku- jak to vlastně vzniklo a proč má Karkulka červenou kapucku a sežral ji vlk, kdo ji vlastně zachránil a kolik na světě existuje verzí Karkulky a co s tím má co dočinění Skandinávie....

© 2020 by Playground English

 

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Spotify Social Icon
  • YouTube