PE na ZOOMu:

 

 

pondělí 10: 00 nejmenší děti- 3-6 let                                

pondělí 14: 00 intenzivní kurz 1.- 4. třída                         
pondělí 16: 00 nejmenší děti 3-6 let                                
                                                                                          
úterý 14:55 Luke a jeho kluci 5.-7. třída                           
úterý 15:26 Kája a její holky 8.-9. třída                             
úterý 16:00 Lukeova třída (starší školáci) 4.-6. třída
úterý 16: 32 Kájina třída (mladší školáci) 1.-4.třída
úterý 17: 04 Lukeova třída (starší školáci) 4.-6. třída
úterý 17: 37 Kájina třída (mladší školáci) 1.-4.třída         
                                                                                        
středa 13:55 Lukeova třída 5.-6.třída
středa 14:26 Kájina třída (mladší školáci) 1.-3. třída
středa 15:00 společná lekce pro mladší školáky 1.-4.třída
středa 16: 00 nejmenší děti 3- 6 let
středa 16: 35 nejmenší děti 3- 6 let
středa 17: 00 Lukeova třída pro nejstarší 14 let a starší

 

 

 

 

čtvrtek 14:00 intenzivní kurz 1.-4. třída

čtvrtek 14: 55 nejstarší s Lukem a Kájou 13 let a starší

čtvrtek 15: 30 starší školáci s Lukem 4.-6. třída

čtvrtek 16:05 mladší školáci s Kájou 1.-4. třída

čtvrtek 16: 40 nejmenší děti s Kájou  3-6 let

 

pátek 10:00 nejmenší děti 3- 6 let

pátek 15: 00 nejmenší děti 3- 6 let

naše místnost na ZOOMu

Meeting ID: 797 403 1846

Passcode: PE

week 2/2.čtvrtletí

Tak tohle byla adventní jízda. Jeden kalendář za druhým a ještě víc- s úkoly pro rodiče. Odkazy najdete na tady- úkoly od nejmenších dětí a tady- úkoly od větších až největších dětí. 

week 1/2.čtvrtletí

Tento týden nás čekají hračky, popisujeme a hádáme. A taky pohádky- posloucháme, kreslíme a hádáme. A slavné osobnosti- vyrábíme kvízy a taky taky stavíme z lega. Jo a příští týden- to budeme vyrábět adventní kalendáře.

week 8

První čtvrtletí jsme se pustili do mých oblíbených DOUBLES- to jsou rýmovačky, na které se dá našroubovat milion přídavných jmen a hrát si tak s protiklady. Nasázím je zase do říkanek, ať to máme pěkně po kupě. A s doubles jsme si stavěli opičí dráhy, řeknu vám, dost jsem se nalítala. S mladšími školáčky jsme zůstali u rýmovaček, hledali rýmy na ipadu a škrtali a škrtali. Taky jsme se vydali na BEAR HUNT a u toho si hráli s předložkama, máme totiž jednu písničku, předložkovou, a já ji mám tak ráda, že jí musím nacpat do našich lesson plánů každý rok. IN, ON, UNDER, AROUND and OVER, NEXT TO and IN BETWEEN. Se staršími školáčky jsme se znovu vrhli na rozdíl mezi přítomným prostým a průběhovým, čeká nás totiž budoucí čas, tak aby to všechno bylo v cajku. A hlavně jsme se tento týden courali po světě- po Paříži, po Disneylandu, po Traverse City a ptali se- když se totiž někde ztratíte, tak se potřebujete umět správně zeptat, že?

week 7

S nejmenšími jsme stavěli TOWERS a dodělávali pohádku o RED a trénovali push x pull v nový říkance, s těmi o trochu staršími jsme rýmovali, od jedničky do desítky a zpátky, se staršími školáčky jsme znovu trénovali zájmena, hráli jsme jim s lukem němý scénky a děti musely doplňovat zájmena.

A pro nejstarší jsme si připravili videa- o opustěném domě, o chlápkovi co jel na elektroskateu z Paříže do Švýcarska a o shaolinských klucích, a na ta videa jsme psali a povídali si a psali a povídali si. 

week 6

je Halloween a my tvoříme hry online i offline- pátračku pro děti a rodiče a online kvízy pro všechny, posílám odkazy

Screenshot 2020-10-28 at 12.37.10.png
Screenshot 2020-10-28 at 12.38.31.png
Screenshot 2020-10-28 at 12.39.03.png
Screenshot 2020-10-28 at 12.39.27.png

WEEK 5

- tak pěkně popořadě- s nejmenšími jsme si hráli s naší novou písničkou WHAT DO YOU DO IN THE MORNING a četli si o štěnátku Spotovi a jeho návštěvě u babičky, s prvňáčky jsme si taky hráli s písničkou, doplňovali slova a trénovali HE IS...ING, se zkušenějšími angličtináři jsme se pustili do osobních zájmen a jejich tvarů a procvičovali si novou gramatiku ve worksheetech a s naší novou hrou, ti ještě starší, tak ty jsme pomučili na předpřítomném čase a příbězích o dalekých městech. 

week 4

jsme zpět online, v pondělí jsme si ještě dali dva kurzy s nejmenšími u nás v PE- hráli jsme si na vlka, malovali vlkův TOOTH a zjistili jsme proč WOLF Granny nesežere. No a od úterka už běží všechno online. S nejmenšími jsme si vyráběli krabice k básničce INSIDE OUT ONE AND TWO, ONE SHOE IS BIG, THE OTHER ONE IS BLUE, s většími dětmi jsme zkoumali co RED nesla babičce v košíčku a zopakovali si u toho FOOD and DRINKS, děti měly za úkol napsat LISTS svých oblíbených jídel a nápojů, další skupinky zase pracovaly na tom co mají doma za podivnosti- THIS IS WEIRD, někteří se v tom dost našli:) 

O level výš jsme se se pustili do GENRES a popisovali obrázky a hráli si s výrazem I PREFER SOMETHING TO SOMETHING.

A s nejstaršími teď pracujeme na předpřítomným čase a příslovcích, takže jsme tvořili věty, z příslovcí dělali podstatná jména a naopak a nakonec jsem se začetla do několika poutavých příběhů plných příslovcí. 

Každopádně všem děkujeme, že se jste se tak rychle přeladili na ZOOMy a těšíme se na vás.

jo a tady je odkaz na kreslící hru, kterou jsme si s dětmi sdíleli, ten chlápek co to namlouvá nepoznal skoro nic z toho co jsem mu nakreslila....

QUICK DRAW

week 3

 třetí týden jsme měli jen dvě Lukeovy lekce pro starší děti, padla na nás nemoc, takže jsme si třetí týden dali ještě jednou a dali jsme ho celý od pondělí do pátku. 

S nejmenšími dětmi a mladšími školáčky už víme jak to je s RED, přišla totiž na to, že WOLF HAS ONLY ONE TOOTH a když mu ten zub vytáhne, tak je bezzubej a babičku ani RED nesežere. A hledali jsme WOLF pod dekou a pletli si ho s ostatními TOYS a pouštěli jsme WOLF BALLOONS a znovu opakovali básničku INSIDE OUTSIDE. 

Básnička o RED, kterou jsme nahrávali se školáky- konkrétně rozhovor mezi RED a WOLF a pak jsme ji taky ilustrovali na chodník a nahrávali uplně parádní čtení plakátů, které si děti samy napsaly, zní takhle:

LITTLE RED RIDING HOOD LIVES ON A HILL, WITH MOM AND DAD IN A VERY OLD MILL, THEN GRANNY GETS SICK AND THE LITTLE GIRL FLIES, OVER THE FOREST WITH TWO BUTTERFLIES (pondělní, středeční a čtvrteční BUTTERFLIES, co jsme s nimi lítali mezi paneláky). AND SHE SEES HIM, WITH HIS LONG GREY CHIN AND SHEE SEES HIM, WILL SHE RUN (hra s mladšími školáky na porozumění a používání budoucího času- SHE WILL X SHE WON`T). LITTLE RED RIDING HOOD OPENS THE DOOR OF HER GRANDMOTHER`S COTTAGE WITH A SLIPPERY FLOOR, SHE SEES HER OLD GRANNY SLEEPING IN HER BED BUT SOMETHING IS WEIRD, SOMETHING WITH HER HEAD. 

.....zbytek vám sepíšu do dalšího týdne, protože ho ještě musíme doupravit tak jak ho nahrály vaše děti ve středu a ve čtvrtek.

Jinak jsme ještě hráli hru na rozeznávání ADJECTIVES a ADVERBS, přepisovali Karkulku do předpřítomného času, s nejstaršími popisovali obrázky podle toho jak na nás působily, hledali v nich příběh, morals a conspiracy theories..a nakonec jsme si v pátek při náhradních hodinách vyrobili úplně parádní WOLVES s vytahovacíma zubama

 

WEEK 2

 

Karkulka týden číslo DVĚ- Red už vyrazila za babičkou a v lese jí doprovázejí motýlci- máme druhou sloku písničky, při které běháme a hrajeme "židličkovanou" 

WHEN GRANDMA GETS SICK, THE LITTLE GIRL FLIES, OVER THE FOREST, WITH TWO BUTTERFLIES

První sloka zní takhle

LITTLE RED RIDING HOOD LIVES ON A HILL

WITH MOM AND DAD IN THEIR VERY OLD MILL

a protože už je všem jasné, co je MILL, tak nám ho Luke v pondělí postavil a děti jím prolízaly a ještě budou prolézat- fotky máme:) a dokonce i video- a básničku- INSIDE OUTSIDE IN AND OUT, WHISPER WHISPER SCREAM AND SHOUT

INSIDE OUTSIDE UP AND DOWN, RED AND YELLOW, BLUE AND BROWN, 

a nakonec děláme masky WOLF AND RED nebo WOLF OR RED 

S mladšími školáky máme novou warm up routine- takovou tu zahřívačku- rýmujem, jen co upravím video, tak vám to sem šoupnu ať můžete opakovat s námi. 

A kreslíme mapy- odkud kam jde RED a koho potká a co je lepší SHORTCUT nebo LONG ROAD? 

A taky všechny ty moje otázky WHO_ WHAT_WHERE_WHY?

Se staršími začneme otázkami WHO WHAT WHERE WHEN WHY? A dáme si to jako rozehřívací hru, kdo vykřikne odpověď jako první, posune se dál na hracím poli, jo a to pole, to si nejspíš nakreslíme křídou někam na chodník. Když už můžeme být takhle pěkně venku. Anebo na karton na terase. Zahrajeme si znovu hru z minulého týdne- Karkulka z roku 1810 a jak to jde popořadě, tentokrát ale budeme dorovnávat do čtyř karet a čtvrté bude sloveso. A nakonec vymyslíme jak by to Karkulka vyřešila, kdyby se ocitla v dnešních Kralupech. 

A nakonec ty nejstarší, čtvrteční skupině ještě dlužíme historii Karkulky, takže s těmi se vrátíme k minulému týdnu a s těmi ostatními vybereme jeden z možných scénářů, se kterými jsme si hráli minulý týden a pořádně ho rozpracujeme. S úterní skupinkou to vidím na soap opera:)

WEEK 1

 

Začínáme s Karkulkou- LITTLE RED RIDING HOOD, které budeme s dětmi říkat RED. 

Pro nejmenší, co ještě nechodí do školy náme písničku a první sloka zní takhle 

LITTLE RED RIDING HOOD LIVES ON A HILL

WITH MOM AND DAD IN THEIR VERY OLD MILL

a kopce (HILLS) a mlýny (MILLS) budeme budovat celý týden a taky stříhat okna a těmi bude RED skákat dovnitř a ven

INSIDE- OUTSIDE 

UP AND DOWN

YELLOW, RED, BLUE

GREEN AND BROWN

S mladšími školáky si nejdřív pěkně ujasníme kdo je kdo a WHO IS GOOD a WHO IS BAD a taky jak se všichni jmenují a jak to vlastně bylo a kdo koho sežral a pak koukneme na pohádku a nakonec budeme stavět MILLS a taky měnit RED a GRANNY do různých druhů ovoce a zeleniny. Takže se těště na obrázky vlka, co má v břiše banán a jabko. To by šlo, ne?

A jedeme výš, s těmi o chlup staršími se podívame na to co byly CHAPBOOKS a jednu takovou si ukážeme a složíme a rozložíme a konec pohádky domyslíme a mezi tím si ještě pořádně rozmyslíme jaká ta RED vlastně byla. (mimochodem- cílem je procvičit PRESENT SIMPLE ve třetí osobě, ale dětem to neříkejte)

A nakonec ty nejstarší, pro ty máme lahůdku- jak to vlastně vzniklo a proč má Karkulka červenou kapucku a sežral ji vlk, kdo ji vlastně zachránil a kolik na světě existuje verzí Karkulky a co s tím má co dočinění Skandinávie....

© 2020 by Playground English

 

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Spotify Social Icon
  • YouTube